Jamri said he and three of his colleagues were ordered to pay 1,000 Bahraini Dinars ($2,650) each
Mansour al-Jamri, the former editor of a Bahraini daily newspaper (pictured here in August 2002) said Tuesday he has been fined by Bahrain's High Criminal Court for publishing false reports during a crackdown on Shiite-led protests. © Adam Jan - AFP/File
Jamri said he and three of his colleagues were ordered to pay 1,000 Bahraini Dinars ($2,650) each
AFP
Last updated: December 29, 2011

Bahrain ex-editor fined for false reports

The former editor of a Bahraini daily newspaper said Tuesday he has been fined by Bahrain's High Criminal Court for publishing false reports during a crackdown on Shiite-led protests.

In an email sent to reporters, Mansour al-Jamri from the Al-Wasat newspaper said he and three of his colleagues were ordered to pay 1,000 Bahraini Dinars ($2,650) each after the court found them guilty of the charges.

Bahraini authorities accused Al-Wasat, a paper with close ties to the Shiite opposition in the Sunni-ruled kingdom, of publishing "fabricated" reports and "false news."

The court also accused the paper of printing "fake names of people who claimed to have been abused by police," during the government's harsh crackdown on protesters in March.

Jamri, a former opposition activist during the Shiite uprising of the 1990s, returned to Bahrain in 2001 under a royal pardon.

During his trial, Jamri's lawyer submitted "documents that proved that the source of the emails containing the fabricated news...all came from one single ISP address based in Saudi Arabia."

Jamri, who was suspended from his job at the paper in April, acknowledged having mistakenly published false information.

blog comments powered by Disqus
Stay Connected
twitter icon Twitter 13,558 linkedin icon LinkedIn 463
facebook icon Facebook 87,173 google+ icon Google+ 272